Mensvärk

Alltså igår kväll kom jag på en jätte rolig sak som jag skulle skriva om på bloggen. Men så har dagen varit lite kaotisk så det har jag ju förstås glömt vad det var för bra jag skulle skriva. Skrot! Idag har jag i alla fall jobbat lite. Typ 2,5 timmar. Jag jobbar ju egentligen inte helger, men idag hade vi en bruduppsättning inbokad. Bara jag som törs göra brud än så länge så då är det bara att masa sig till jobbet. Hon vart jätte jättenöjd. Och ruskigt fint var det med. Tyvärr så har jag ingen kamera (prutt) så jag har ingen bild. Hon lovade att skicka en så håll tummarna. Sen har dagen spenderats med att fika med Daniel F som tittade förbi, gubben min har hjälpt Magnus med datorn och sen käkade vi lasagne ihop. Jösses vad mycket jag åt. Fick ont i magen....
Men det jag tänker på mest just nu. Som har stärt mig ett par dagar är mensvärk. Ok att man har mensvärk liksom, det kan jag köpa. För så är det ju bara, inget att bråka om, om man inte har stora problem förstås. Men om man inte har mens då? Varför i hela världen ska man ha mensvärk då??? Jag har p-stav i armen, och sen jag skaffade den i nov 08 har jag inte haft mens. Hur gött som helst att slippa den. Men nu plötsligen har jag mesnvärk. Om det inte ska pressas ut mens, varför krampar livmodern? känns inte det fantastiskt onödigt? Det är i alla fall välidgt irriterande. Värk i onödan liksom. Vilket slöseri. Slöseri med bra humör om inte annat. Ja ja. Det går väl över kanske. Troligen. Hoppas det.

Detta är för övrigt något av det äckligaste jag hört talas om (när vi ändå är inne på ämnet liksom). Man trycker upp den i punanin (om du inte vet vad punani är så gissa dig fram) och så ska mensblodet samlas i den. Så tar man ut och tömmer/tvättar den. Vidrigt? Ja!

Äcklig menskopp

Lite läsk på det kanske....

Läjters / Tösen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0