Ojj då...

Det vart visst inte så mkt bloggat på sista tiden. Vet inte vad jag ska blogga om kanske. En anledning kan vara att de enda som läser min blogg är familjemedlemmar. Och de vet ju redan om det mesta som jag skriver om. varför då skriva liksom? Men jag fortästter ett tag till så får vi se vad som händer...

Så vad har hänt då? RAW var grymt bra. Skrattade så jag nästan fes och tårarna rann. Tack älskade för en underbar helg! Vi fick även veta att vår absoluta favorit kommer till Sverige i december. Eddie Izzard!!!! Gissa om vi ska ha biljetter. Kosta vad det kosta vill! Vi ska dit alltså!

Bröllopet var trevligt, de sa båda två ja. :) Tur var väl det annars får det nog ses som en rätt misslyckad vigsel. *fniss* Tror minsann att de är på Bali nu.
Det var även mycket trevligt att få träffa Matte och Elin och deras söta Helmer. Vi ses alltför sällan.

Vad mer.....
Jo igår. Jösses! Älskade, två systrar och jag gick till Axels tivoli som brukar vara i stan en gång om året. Först fick Theo åka två barn attraktioner. Med skräckblandad förtjusning. Mest skräck tror jag. Kanske han är lite för liten för det ännu. Sen åkte jag och Marie vår favorit. Jag har ingen aning om vad den heter, men man sitter i en rundad "soffa" med hög rygg och så snurrar plattan runt runt, samtidigt som den går upp och ner litegrann och en galen man går runt och puttar fart på soffan man sitter i så den ska rotera ännu mer. Underbart roligt. Jag fullkomligen tjöt av skratt. Sen lyckades jag övertala Marie (efter mycket tjatande) att vi skulle åka denna:


Space Jam heter den

Jag ångrar mig! Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag skrek i fullkomlig skräck, jag hade lätt panik och trodde på riktigkt att jag skulle dö. Det gjorde jag ju förstås inte, men det kändes så en stund. Högt som sjutton flög den, och fort som attan går det. Jag höll i mig så att jag hade alldeles ont i armarna när vi klev av. Och mådde illa i nån timma efteråt. Om jag någonsin vill åka den igen lovade Älskade att han skulle förbjuda mig. Jag kommer nämligen glömma hur läskigt det var och vilja åka igen nån gång. Korkat? Ja!

Nog om det, ryyyys!

Nu ska jag baka. Sockerkaka och dumlekakor blir det. Mumsigt.

Läjters / Tösen

Kommentarer
Postat av: viktoria

Den första med "soffor" man sitter i heter Breakdance..Den är den bästa som finns..jag vill åka massa där:(

2009-05-03 @ 18:24:01
URL: http://kaate.blogg.se/
Postat av: Marie

Jaaaaa, aldrig mer =)

2009-05-04 @ 12:09:39
URL: http://mjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0